fbpx

'Do tell' grote winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024!

‘Do tell’ werd door de vakjury van het toonaangevende Nederlandse Platform Innovatie in Marketing (PIM) verkozen tot grote winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024. Het boek over het belang van marketing en communicatie bij duurzaamheid van Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard en Chris Van Gils haalde het van de boeken ‘Customer Experience: van cult tot cultuur’ en ‘Duurzame Verleiding’, die respectievelijk tweede en derde werden. PIM kende de prijs toe tijdens een bruisend evenement in Next Level, Gorinchem, waar marketeers en pioniers uit de sector bijeenkwamen om de meest innovatieve marketinginzichten van het jaar te vieren.

Do Tell winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024

Een blauwdruk voor authentieke duurzaamheidsverhalen

Do Tell beantwoordt volgens de vakjury aan de groeiende vraag naar transparantie en geloofwaardigheid in duurzaamheidscommunicatie. Het boek biedt een helder stappenplan en een praktische methodiek om authentieke duurzaamheidsverhalen te ontwikkelen en effectief te communiceren. Het D-spotmodel biedt organisaties een gestructureerde weg om hun duurzaamheidsinspanningen om te zetten in verhalen die resoneren met hun doelgroep. Het boek biedt waardevolle handvatten voor elke marketingprofessional die duurzaamheid op een authentieke manier wil integreren in hun strategie.

Erkenning voor de kracht van storytelling

Volgens de jury speelt Do Tell perfect in op een belangrijke trend: de behoefte aan een betekenisvolle connectie met de consument via eerlijke, authentieke verhalen. Door de heldere structuur en praktische toepasbaarheid kunnen marketeers er meteen mee aan de slag. De jury waardeerde ook de rijkdom aan perspectieven en praktijkvoorbeelden in het boek, wat van Do Tell een waardevolle bron maakt voor zowel professionals als organisaties die hun duurzaamheidscommunicatie willen versterken.

Inspiratie voor een positieve merkreputatie

Do Tell onderstreept de kracht van storytelling binnen de context van duurzaamheid. Het boek toont aan dat het vertellen van authentieke duurzaamheidsverhalen niet alleen bijdraagt aan klantbetrokkenheid, maar ook een positieve merkreputatie kan opbouwen. Dat onze visie en ons model nu erkend worden met de PIM Marketingliteratuurprijs 2024, is voor ons een bevestiging van de bijdrage die authentieke communicatie kan leveren aan het marketingvak en aan duurzame ontwikkeling.

“Natuurlijk zijn we enorm trots dat we met Do Tell de twee belangrijkste marketingprijzen in de Lage Landen hebben gewonnen. Maar wat ons nog meer voldoening geeft, is de hoop dat deze erkenning bijdraagt aan meer aandacht voor duurzaamheidsmarketing en -communicatie. We hopen dat bedrijven en organisaties, ongeacht de omvang van hun inspanningen, nu de stap zetten om hun duurzaamheidsverhaal te delen. Door authentiek te vertellen over duurzaamheid, kunnen zij niet alleen hun eigen merk versterken, maar ook andere bedrijven inspireren om dezelfde weg in te slaan.“, aldus Frederik Picard.

Met Do Tell hopen we een kettingreactie in gang te zetten.