fbpx

Hoe beter onze expertise delen dan in publicaties? We stellen graag onze kennis, ervaring en ideeën ter beschikking van zoveel mogelijk mensen. Ontdek hier onze blogs, persberichten, boeken en merkwaardige cijfers! 

Publicaties

Duurzaamheidscommunicatie

In het boek Do tell begeleiden Bart Lombaerts, Ann Maes, Chris Van Gils en Frederik Picard je stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal. Hoe de marketing en communicatie rond duurzaamheid aan te pakken, is een groot vraagteken bij professionals. Doe je dat luid, stil of helemaal niet? Is onder de radar blijven een slimme manier om kritische stemmen stil te houden? Of laat je met stilzwijgen een gouden kans liggen om je merkverhaal uit te dragen?

In ‘Do tell’ geven vier ervaren marketing- en communicatie-experts antwoord op deze vragen. Met hun stappenplan helpen ze bedrijven en organisaties op weg om doelgerichte stappen te zetten in het opstellen van een authentiek, geloofwaardig én gedragen duurzaamheidsverhaal en er succesvol over te communiceren.

‘Do tell’ werd in België verkozen tot BAM Marketing Book of the Year 2023 en werd in Nederland de winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024.

Marktonderzoek

In ‘Dit is marktonderzoek’ nemen Marc De Laet, Frederik Picard en Pol Toye je stap voor stap mee in het soms bochtige en hobbelige parcours dat een marktonderzoek kan zijn. Door de stap-voor-stap-aanpak en de talrijke illustratieve cases is het boek bij uitstek geschikt voor zowel studenten in het hoger onderwijs als voor de (startende) professionele marktonderzoeker

‘Dit is marktonderzoek’ is een echte besteller. Het boek veroverde de tweede plaats in de verkiezing van BAM Marketing Book of the Year 2022.

Merkstrategie

‘People always talk about Reputations. Merkreputatie in drie stappen.’ is een praktisch handboek voor elke bedrijfsleider, marketeer, communicatiespecialist of student die op onderbouwde wijze aan de slag wil gaan met de reputatie van merken. 

Aan de hand van 20 essentiële vragen over merkopbouw wordt een merk gepositioneerd, betekenis gegeven en geprofileerd. De klassieke 4P-marketing vormt daarbij slechts de basis. 

In het boek ligt de focus op value branding: hoe kan échte betekenis aan een merk gegeven worden die beoogde doelgroepen kunnen overtuigen en duurzaam aan het merk binden?

Zelf aan de slag met het boek? Download dan het gratis downloadpakket.

 

minder CO2 stoot je uit als je één dag thuiswerkt
Sinds Corona werken we meer thuis en digitaal. Dat heeft een positieve impact op onze CO2 -uitstoot. Wist je dat één dag thuiswerken 20% minder CO2-uitstoot betekent? (Bron: Stepstone) Hoe vaak werk jij van thuis uit?
van de consumenten ontdekt een nieuw merk via de officiële website
Slechts 21,8% van de consumenten ontdekt nieuwe merken via de officiële website. Een goede ranking op zoekmachines (38,3%) en mond-aan-mondreclame (32,7%) zijn nog efficiënter om je merk te lanceren! (Bron: Data report 2021 van We are Social en Hootsuite)
van de Belgen gebruikt spraaktechnologie als zoekmachine
"Google, bestaat een slurfhond?" Volgens het digital trends rapport van We are Social en Hootsuite, stelt 22% Belgen mondelinge vragen. (En ja, slurfhonden bestaan. Check it out!)