De afstudeerrichting Marketing van AP Hogeschool Antwerpen staat bekend als een bacheloropleiding met stevige banden met het bedrijfsleven. Het docententeam wil zijn studenten zo veel mogelijk praktijkervaring laten opdoen, zodat ze klaargestoomd worden voor het echte werk na de driejarige opleiding. Daarom ook dat het team merendeels bestaat uit professionals die – naast lesgeven – met de beide voeten in de praktijk staan en elk vanuit de eigen specialiteit de studenten begeleidt. Voor het komend academiejaar zijn we opnieuw op zoek naar bedrijven en organisaties die een marktonderzoeksproject willen laten uitvoeren.
De afgelopen jaren werkten de laatstejaarsstudenten tientallen kwalitatieve en kwantitatieve marktonderzoeksprojecten voor grote en kleine bedrijven en organisaties uit. Studenten voerden onderzoeken uit voor o.a. Jumbo, stad Antwerpen, LensOnline, Aquafin en een honderdtal andere bedrijven en organisaties.
Alle soorten organisaties komen in aanmerking: kmo’s, ngo’s, overheidsinstellingen, multinationals, socioculturele organisaties… In groepjes van twee tot vier studenten krijgen ze een echte marktonderzoekscase voorgelegd die ze van A tot Z moeten uitvoeren. De docent begeleidt de studenten doorheen het proces. De studenten werken in nauw overleg met de opdrachtgever het onderzoek uit. Op het einde van het eerste semester (januari) moeten ze het project succesvol afronden en presenteren. Van de organisaties wordt verwacht dat ze tijdens het project beschikbaar zijn voor feedback- en aansturingsmomenten.
AP Hogeschool Antwerpen is voor het academiejaar 2024-2025 op zoek naar 9 organisaties die geheel kosteloos een marktonderzoeksproject willen laten uitvoeren. Heb je interesse om onder begeleiding zo’n project te laten uitvoeren voor jouw bedrijf of organisatie? Vul dan voor 16 juli 2024 het aanvraagformulier in. Op basis van de haalbaarheid voor de studenten en het aantal aanvragen die worden ingediend, wordt een selectie gemaakt. Eind augustus wordt de selectie bekend gemaakt.