Frederik Picard
Als marketing- en communicatiemanager en woordvoerder van verschillende bedrijven en organisaties bouwde Frederik de afgelopen decennia een sterke reputatie op. Hij is gespecialiseerd in marktonderzoek, merkstrategie en strategische communicatie. Frederik herpositioneerde verschillende bedrijven en instellingen en werkte voor hen een nieuwe marketing- en communicatiestrategie uit. Als echte people manager krijgt hij medewerkers mee in nieuwe verhalen en maakt van hen ambassadeurs van de nieuwe richting die een bedrijf of organisatie wil uitgaan.
Frederik is naast managing partner van Reputations deeltijds verbonden als marketingdocent en onderzoeker aan de Universiteit Antwerpen en AP Hogeschool Antwerpen. Zijn vakgebieden zijn marktonderzoek, merkreputatiemanagement, strategische communicatie en duurzaamheidsmarketing. Daarnaast is hij auteur van de boeken ‘People always talk about reputations’ (LannooCampus), ‘Dit is marktonderzoek‘ (VAN IN) en ‘Do Tell’ (LannooCampus). Zijn ervaring zorgt ervoor dat Reputations kan stoelen op een stevige academische basis.